Saturday 30 April 2016

Sketching

Beberapa hari lepas, aku adalah tengok satu Live-action from manga tajuk BAKUMAN. yang baru je release tahun ni. Sedikit sebanyak, Live action tu bagi motivasi untuk aku mendekatkan diri dengan dunia lukisan, sketching, anime dan potrait. Jadi, aku pun mulakan langkah melukis dan meng'sketch' beberapa yang aku bolej.
Bakuman. Live Action Trailer
"Kalau nak tngk free dan best subs, tngk kt Kissasian.com"

Aku pun teruskan usaha mengisi masa cuti (So-called pengangguran lepas SPM) aku dengan teruskan melukis. Sampai satu masa, inilah hasilnya.
Iron Man
"Muka tu actually muka member aku yang sedang sambut hari lahir pada bulan 4 2016 yang lalu. Memandangkan ia musim Civil War, aku pun ambil idea sketch IronMan. Tapi model muka, aku ambil member aku." 
Credit to : Izzat Dini Farhan(IDF)

Setelah making a deal dengan member aku, IDF, aku pun terus lukis watak Thor pulak. Dengan harapan, aku dapat letak muka aku pulak kat Thor tu. Dalam 6 jam dapat fikir idea dan terus laksanakan lukisan tu. Tapi tahu apa jadi kat Thor aku?

THOR
"Heartbreak gak la tngak lukisan sendiri. Aku cuba usaha sebaik mungkin tapi tiap kali lukis muka, memang tak jadi. Lagi spoil aku lukis."

Aku rasa takat tu dulu la entri hari ini. Kalau ada karya-karya yang aku nak share pun, malam sikit la rasanya. Sekarang ni, nak cari idea melukis lagi. Bye, Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment