Tuesday 16 September 2014

17th September already?

Assalamualaikum.... Long time not compose on this blog. However, Bukan sebab malas... Tapi dah jarang dah nak update blog ni. Sebab ap? Sekrang ni admin dah duduk asrama.... Awal tahun 2014 dapat tawaran ke MRSM Transkrian. Jadi, happy la juga... Awal-awal fikir tak apa tnpa lappy, fon dan berbagai2 sblm masuk asrama... bila dh masuk asrama, rindu siod nk main fon, lappy, update blod...  Mmg tough juga nk survive kt sna.. dengan xda sorg pun kenal. Survive gila nk cri kwn bru... Tp Alhamdulillah, day by day, I can accept them.. they also can accept me... Bila dah saling accept-mengaccept(betoi ka bahasa aku ni?), barulah aku rasa comfort skid nk tinggal situ lg beberpa tahun. tp tulah, aku xrapat lg dgn budak junior...

Baru-baru ini aku ada g events utk wakil EMC(English Motivational Committe)... Lupa nak bagitahu, semenjak ak masuk MRSM, jwtan mmg bnyk, mmg snang nk dipohon. Tp aku xinterest... tp sapa sangka aku bleh jd pres. EMC [Doakan agar kekal hingga habis SPM... Amin] Btw, smbung balik... Aku g events utk EMC, kt UniKL Gombak, aku jumpa mamat tu, Muhammad Alif Aiman... Kerek gila siod! Mcm dah xkenai aku. [xpa, aku ingt. Aku kenal ag, ag ja saja buat-buat tak kenal.]...tp best gak la g UniKL Gombak utk UNGA[Global Village 2014].... Walaupun ada masalah friendship dgn Mak(classmate aku yg dulu agak benci aku masa first masuk maktab, tp skrg dh xgaduh dah.. Semoga kekal hingga Syurga persahabatan batch kami!), tp pengalaman tu paling best gila!

Masa p sana, maktab kami dapat negara Sudan[Actually, aku pun tak tahu orang sudan macam mana]. setelah buat beberapa research pasai orang Sudan, bawah ni la hasilnya...

[Me as sudanese...]

Memang meriah siod. Budak2 MRSM dan UniKL Se-Malaysia je yang join event ni... masa tu open day kt UniKL Gombak. Masa mlm first day arrive, kami ad kelas bahasa... Aku, Mamu, tengku afiq(roomate aku) dan Yoi, tengh dlm dilema... Tak tahu nak masuk kelas bahasa apa. Awal-awal decide Korea, then Japan... 3 kali ulang alik tempat sama... last-last pegi kelas bahasa Jepun..

[Area Global Village 2014 events]


[Me before make up with eyeliner for the beard]

Actually, Eyeliner tu tak terfikir pun nak buat. Suddenly, ad org bg idea suruh buat janggut dan misai... tu yang pnjam eyeliner dri org utk buat janggut dan misai tu. Mmg best siod... Btw, thanks to Miss Hidayah because she make up me many times sbb make up ak slalu cair... :3


[Journey before arrive UniKL Gombak]

Seminggu lepas tu, aku ada event dekat UTP Tronoh. mmg bnyk pengalaman ak ke sana... aku ke sana sebab aku join MRSM SCIENCE CAMP 2014. Antara aku, imran dan danisya, Danisya la yang dpt menang kategori scienctist... Maybe sbb group ak xde sefahaman kot... That's why kalah... klau aku, Imran dan Danisya satu kumpulan, mmg menang dh!(Kami dikumpulankan tak ikut maktab.. tu yang susah nk ice breaking...).


[Video ni budak UTP yg buat. Muka aku plak dizoom!]

Aku kenal ramai org dlm event ni... Dari budak MRSM Betong, hingga budak MRSM Langkawi... Best jugaklah! Sbb aku ad experience nk jd scientist(actually tu la ambition aku). Aku sempat ada dalam kuliah Prof. ape tah yang bg smngt utk aku trus berusaha... Target sesuatu lebih drpda apa yang kita nak. Memang superb la kuliah dia..

Btw, sblm semua event atas ni, pengalaman paling SUPERB ialah g Kem Lembah Lenggong, Lenggong, Perak. Aku pergi sana dengan satu batch. Tujuannya adalah utk rapatkn hubungan batch kami balik. Dan something positive happened from that events.
[Gambar masa kt Nur Lembah Lenggong]

Alhamdulillah, lepas Event kt Nur Lembah Lenggong, Zharfan ada buat perjumpaan Batch... Tujuan nye utk kita lepaskan apa yang xpuas hati terhdp satu sama lain dan settle kn malam tu.. Oleh sebab event kedua2 tu, Kelas aku unite semula.. Bangga aku! Aku dah rasa aku boleh nampak sesuatu keajaiban dari batch aku ni. Semoga Batch kami pencetus kejayaan Maktab kami! Amin!!!

[Yg pakai baju batik dan bersongkok tu aku, baru balik UTP time ni... Yang berkopiah tu ustaz yang ajar kelas ngaji kami, 4Al-battani]

"Ya ALLAH, Aku berdoa agar engkau berikanlah cahaya kejayaan kepada BATCH ku. Buktikanlah bahawa kami dapat menaikkan nama MAKTAB kami ke arah yang lebih tinggi. Berikanlah kami kekuatan untuk menghadapi pelbagai kemungkinan yang engkau sahaja yang tahu. Aku berdoa agar engkau pandukanlah hati BATCH ku ini ke arah kemuncak kejayaan. Aku tahu dengan adanya hubungan yang baik, sesuatu kebaikan yang diluar jangkaan mampu dikecapi. Kami bermohon dengan Redha-MU Ya ALLAH!" - Amin ya rabb' Al-Amin...
#Batch Form 4 '14 (Form 5 '15)


################################################################
SELINGAN SAHAJA!
[Layan lagu perempuan tak bermakna kau tu macam perempuan. Lagu dicipta untuk menyampaikan isinya, bukan gayanya. Jadi, setiap lagu, liriknya yang menunjukkan ia kategori apa. PAHAM DOK?]


No comments:

Post a Comment